Un cop tancada la convocatòria, totes les candidatures a les diferents categories seran revisades per un jurat popular, que triarà 8 finalistes per a cadascuna d’aquestes categories. Els finalistes es penjaran al web perquè tothom els pugui votar entre el 26 de gener i el 5 de febrer.
Elecció dels guanyadors
L’elecció del guanyador en la categoria de Millor Prescriptor serà 100% a través del vot popular. En les categories de Millor Vídeo, Millor Imatge i Millor Text, d’entre els 8 finalistes, un 50% recaurà sobre el vot popular i l’altre 50% sobre el jurat professional, i estaran seguides i verificades per notari.
Categories i premis
Les categories i el premis per categoria són:
Millor Vídeo sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 1.500€ de premi
Millor Imatge sobre #vicatalà i cultura vitivinícola - 1.500€ de premi
Millor Text sobre #vicatalà i cultura vitivinícola - 1.500€ de premi
Millor Prescriptor sobre #vicatalà i cultura vitivinícola – 2.000€ de premi
Bases i inscripcions
Al web del concurs hi ha publicada tota la informació necessària per realitzar les inscripcions: bases completes i formularis d’inscripció per a cada categoria, que cal emplenar i retornar seguint les instruccions facilitades. No s’acceptarà cap candidatura que no hagi emplenat i enviat el formulari correctament abans de les 23:59h del 20 de gener.
Trajectòria dels Digital Wine Contest
El premis van néixer fa més de 16 anys, convertint-se en el primer concurs dedicat a premiar la creació de continguts relacionats amb el sector vitivinícola, en aquell moment especialment els blogs. Des d’aleshores, les plataformes, les tendències i la manera de comunicar i consumir aquests continguts han canviat molt.
El DWC ha sabut anar-se adaptant a aquestes noves tendències. Sense anar més lluny, la passada edició va incloure una nova categoria: la de Millor Prescriptor, per reconèixer la tasca de difusió de la cultura del vi, sobretot en un moment on la creació de continguts és tan massiva i alhora efímera que la prioritat és sempre la de ser concisos i capaços de connectar amb els usuaris de manera immediata.
Reus, 11 de gener de 2022
Silvia Olmo